GO
Loading...

ESPN Fires Writer Over Offensive Jeremy Lin Headline

ESPN says it fired an employee responsible for an offensive headline about Knicks sensation Jeremy Lin.

Jeremy Lin
Getty Images
Jeremy Lin

The headline Friday on ESPN's mobile website was used for a story about a New York loss in which Lin had nine turnovers. The headline was an idiom that contains a word that also can be used as a slur against Chinese.

Lin is the NBA's first American-born player of Chinese or Taiwanese descent. He has captivated fans by leading the Knicks to seven straight wins before Friday's loss.

In a statement Sunday, ESPN apologizes for that headline and says it is aware of two other "offensive and inappropriate" comments. An ESPNEWS anchor who used the same phrase has been suspended for 30 days. And ESPN says a similar reference was made on ESPN Radio New York, but the commentator is not an ESPN employee.

ESPN is 80 percent owned by ABC, an indirect subsidiary of Walt Disney. The other 20 percent is owned by Hearst.

Contact Sports

  • CNBC NEWSLETTERS

    Get the best of CNBC in your inbox

    To learn more about how we use your information,
    please read our Privacy Policy.
    › Learn More